Da je robna marka Jeunes Restaurateurs d'Europe, od nedavno službenog imena JRE, u posljednje vrijeme u Hrvatskoj sve više vidljiva potvrđuju najrazličitija događanja održana pod tim logotipom. Nije nevažno, jer udruženje koje obuhvaća više od 340 restorana i chefova u 16 zemalja, i koji zajednički knjiže ukupno 165 Michelinovih zvjezdica, sedam milijuna gostiju, 6.500 zaposlenih te promet od 550 milijuna eura itekako je utjecajno u svijetu restorana. I ne samo zbog navedenog, već i radi čak 42 godine svoje tradicije.
Za one koji još ne znaju, radi se o najvećoj europskoj udruzi posvećenoj vrhunskoj gastronomiji, čija ključna sintagma beskonačna strast jasno govori o filozofiji na temelju koje posluje. To što se restoranima iz Austrije, Belgije, Danske, Francuske, Italije, Luksemburga, Nizozemske, Njemačke, Poljske, Rumunjske, Slovenije, Španjolske, Švicarske i Velike Britanije, te Australije kao zemlje - ambasadora, pridružila i Hrvatska zasigurno je dobra vijest u kontekstu napretka hrvatske gastronomije.
Kao što govori samo ime udruge, članovi JRE-a mogu biti isključivo vlasnici restorana mlađe generacije, točnije između 23 i 42 godine starosti, koji su ujedno chefovi ili restorateri. I u slučaju Hrvatske bilo bi idealno da se radi o chefovima - restoraterima, dakle onome što bi garantiralo stalni razvoj kuhinje restorana, ali u slučaju naše zemlje, zbog specifične nerazvijenosti tržišta, Udruga je napravila iznimku i u članstvo pripustila i chefove koji ujedno nisu vlasnici lokala, odnosno restoratere koji ne kuhaju. U svakom slučaju, inzistiralo se na pravilu da razina gastronomije obvezno mora biti na visokoj razini te da restoran mora biti uvršten u barem tri domaća ili međunarodna vodiča restoranima.
Sve te kriterije, barem prema mišljenju Udruge, zadovoljava ukupno 13 hrvatskih restorana (jedan više nego prošle godine): Pergola (Savudrija), San Rocco (Brtonigla), Marina (Novigrad), Monte (Rovinj), Zigante (Livade), Draga di Lovrana (Lovran), Plavi podrum (Volosko), Boškinac (Novalja), Foša (Zadar), Pelegrini (Šibenik), Paradigma (Split) te Dubravkin put i Bistro Apetit (Zagreb).
Najnoviji broj Ića&pića (travanj 2016) izvijestio je o promociji hrvatskoga dijela udruge JRE, održanoj u zagrebačkom Bistrou Apetit, a chefovi - članovi udruge potom su, također u svrhu najave jačanja robne marke u Hrvatskoj, kuhali posebnu večeru u Muzeju izgubljenih veza.
Da sve neće brzo izblijediti, nego da će se ubaciti i u veću brzinu shvatio sam kada sam primio poziv iz JRE Hrvatska da se pridružim članovima hrvatskog ogranka na događanju u vinariji Kozlović. Naime, hrvatski ogranak Udruge odlučio se za vrlo zanimljiv projekt prema uzoru na jedan sličan JRE Italije i poznate vinarije Antinori. Konkretno, u suradnji s vinarijom Kozlović, odlučili su osmisliti posebno vino od sorte malvazija, proizvedeno od grožđa s paradnog položaja vinarije, Santa Lucije (posađen 1961.), koje bi, pod posebnom JRE etiketom i u seriji od samo 2.500 boca, bilo isključivo u ponudi hrvatskih JRE restorana.
Naravno, vinarija Kozlović nije odabrana slučajno, već kao jedna od prepoznatljivih i najboljih domaćih robnih marki vina s ugledom koji JRE želi vezati uz svoje restorane. Bratstvo među chefovima i restoraterima, koje je usađeno u povijesne temelje Udruženja, sasvim je kompatibilno s filozofijom obitelji Kozlović, koja zajedništvo čuva već generacijama, uz mnogo truda, ozbiljnosti i posvećenosti stalnome napretku.
Da bi sve imalo simboličku, ali i praktičnu vrijednost, druženje je započelo zajedničkom okrjepom u predivnom vinogradu Santa Lucia, smještenome između Buja i Brtonigle, nakon čega su predstavnici svakog od 13 hrvatskih JRE restorana prionuli na posao – sađenje loza, i to svaki restoran po 50 sadnica, prema principu jedan lokal – jedan red. Na iznenađenje domaćina, Antonelle i Franca Kozlovića, ekipe su sadnju obavile brzo i kvalitetno, pa je sve bilo gotovo za kakvih pola sata. Kao najbrža pokazala se ekipa restorana Draga di Lovrana, predvođena chefom Zdravkom Tomšićem, za kojom nije daleko zaostala niti peteročlana ekipa Boškinca (Mirela i Boris Šuljić s troje djece). Iako se nije radilo ni o kakvu natjecanju, Kozlovići su na koncu događanja ekipu Draga di Lovrana nagradili raritetnom bocom Malvazije Santa Lucia 2011.
Drugi dio događanja odvio se u vinariji Kozlović, gdje su nakon ručka predstavnici restorana imali prigodu kušati četiri uzorka malvazije koje su pripremili domaćini. Franco Kozlović objasnio je da je za JRE zamislio vino koje će biti negdje između standardne svježe Malvazije Kozlović i odležane Malvazije Santa Lucia, tako da se vino namijenjeno isključivo restoranima - članovima ne bi preklapalo s te dvije robne marke, odnosno bilo previše slično jednoj od njih. Radi se o posebno probranoj i prerađenoj jedinstvenoj partiji grožđa, dakle vinu od berbe do boce, koje je Kozlović zgodno nazvao vinom iz jednog komada.
Nakon zbrojenih glasova, gotovo jednoglasno je odabrano vino nešto bliže Santa Luciji. Kako će se ono razvijati tek ćemo vidjeti, i to isključivo kad posjetimo neki od restorana hrvatske sekcije JRE i naručimo ga. Pretpostavlja se da će mu cijena biti oko 240 kuna, a budući će nositi potpis kuće Kozlović, ne dvojim da će biti izvanserijsko. Vrijedi pričekati do sredine lipnja, kada bi se trebalo pojaviti na vinskim kartama 13 odabranih.