Iće i piće

ŠkrletOVO! A MoslaVINA?

A mi smo za vas provjerili situaciju na ŠkletOVO izletu za novinare i vinske profesionalce, nekoliko dana prije, u organizaciji Grada Ivanić-Grada, TZ Grada Ivanić-Grada te Udruge Škrlet Moslavina. I tvrdimo da vam se isplati doći! Ulaznica je 80 kn za neograničenu degustaciju Škrleta osam vinara iz Udruge Škrlet Moslavina. Za dobru atmosferu se brine DJ Pepi Jogarde, mladi ivanićki chef Dino Pavanić će pripremati zanimljivi finger food, a za najmlađe tu je i igraonica kako bi roditelji mogli uživati u Škrletu. Ako dolazite željeznicom, znajte da ćete prema/ iz Ivanić-Grada putovati po 40% nižim cijenama. 100 let živili!

FOTOGRAFIJE: DAMIR FABIJANIĆ

ŠkrletOVO je naziv zajedničkog projekta koji za cilj ima promociju Škrleta kao simbola Moslavine.

Florijanović, Ilovčak, Jaram, Kezele, Miklaužić, Mikša, Trdenić i Voštinić-Klasnić,osam je moslavačkih vinara koji udruženim snagama rade na povećanju vidljivosti i prepoznatljivosti autohtone sorte Škrlet i njegove domovine Moslavine, svjesni kako za uspjeh u misiji pozicioniranja Škrleta moraju djelovati zajednički, proaktivno i strpljivo od podizanje kvalitete i građenje povjerenja na vinskom tržištu do promocije Škrleta. Uz suradnju znanstvene zajednice i svih sudionika vinske scene.

ŠkrletOVO izlet za novinare i profesionalce se održalo na dvije lokacije: na seoskom imanju Kezele, gdje je bio poslužen i moslavački ručak sljubljen sa Škrletima, koji je uslijedio nakon prezentacija projekta Standardizacija vina Škrlet i izrada brend strategije oznake kvalitete vina Škrlet.

Kasnije popodne, u vinariji Voštinić-Klasnić bilo druženje s vinarima, gdje su gosti imali priliku degustirati redovnu berbu Škrleta 2018. svih 8 vinara. Dodijeljena je i diploma za najbolji Škrlet koju je ove godine ponovno osvojila vinarija Voštinić-Klasnić.

A kad zabava prođe……ostaje naporan rad na etabliranju sorte Škrlet! Na predavanju Standardizacija vina Škrlet i izrada brend strategije oznake kvalitete vina Škrlet (čiji je projekt od dva dijela bio predstavljen na našem izletu), slušali smo dva predavača. U prvom dijelu enolog Krešimir Hren, diplomirani inženjer agronomije govorio je o tehnološkom aspektu kojim bi se ova sorta mogla unaprijediti, a u drugom je prof. Damir Kovačić sa Zavoda za marketing Agronomskog fakulteta u Zagrebu, govorio o izradi brend strategije sorte Škrlet za tržište. Odnosno: izrada brend strategije podrazumijeva uvođenje oznake kvalitete vina Škrlet koje se provodi kroz ispitivanje tržišta i anketiranje proizvođača Škrleta. Cilj je utvrditi preferencije potrošača i viziju proizvođača te definirati poželjnu stilistiku vina Škrlet za koje bi se dodjeljivala oznaka kvalitete Škrlet.

Nakon toga pokazan je usvojeni znak/logo vina Škrlet, pa je malo nejasno kako se ove aktivnosti događaju paralelno (?), obzirom da bi znak/logo trebao biti rezultat prethodnih aktivnosti. Ono što se logički nameće u raspravi jest činjenica da je naziv regije vrlo slikovit: MoslaVINA

Kako u to sve uklopiti u „usvojenu“ nomenklaturu hrvatskih vinskih regija (vidi Udruženje vinarstva pri HGK http://vinacroatia.hr/hrvatska-vina/regije-vina-croatia/), pitanje je i za naše druge vinske regije.

Nadam se da su svi svjesni da je put do prepoznatljivosti Škrleta još dug i mukotrpan, ali da vrijedi izdržati…