Iće i piće

Whisky na kraju uspješne turističke sezone

Željko Žutelija

Grupa Jadranka, peta po veličini turistička tvrtka u Hrvatskoj, i hotelskibrend Lošinj Hotels&Villas uoči završetka glavne turističke sezone mogu biti iznimno zadovoljni poslovnim rezultatima kojima su nadmašena i najoptimističnija predviđanja i očekivanja. Broj noćenja povećao se u usporedbi s istim razdobljem prošle godine za 5 %. Tome je pridonijela i poslovna strategija kojom luksuzni hoteli najviše kategorije, kao što su Lošinj Hotels & Villas, svoju ponudu - osim očekivano visokih standarda smještaja i usluge - obogaćuju i inovativnim gastronomskim i enološkim projektima koji utječu na prestižnost i upućuju na potencijale cijele hotelske grupacije

Na Masterclassu u Boutique hotelu Alhambra ove su se godine predstavili istarska Vinarija Benvenuti, prestižna američka vinarija Opus One iz kalifornijske Napa Valley, slovenski vinari Aleš Kristančič Movia, Marjan Simčič i Edi Simčič i naposljetku slavna talijanska vinarijaSassicaia. Vinske prezentacije, u kojima iznimno važnu ulogu ima Kristijan Merkaš, glavni korporativni sommelier Grupe Jadranka, bile su popraćene kulinarskim dometima mladih chefova i gastronomijom temeljenom na skladnom prožimanju tradicionalizma i modernizma.

Nakon serijala vinskih Masterclassova, u luksuznom hotelu Bellevue u uvali Čikat 17. rujna organiziran je hedonistički spektakl MALT ADVOCATES & CIGAR LOVERS, namijenjen ljubiteljima whiskeyja i cigara. Takve su manifestacije snažan adut u razvoju elitnog turizma za kakav su se opredijelili stratezi grupacije Lošinj Hotels&Villas u sastavu Grupe Jadranka.

Marin Nekić, mladi i u svijetu priznati i nagrađivani hrvatski barmen, na izvrsno organiziranoj prezentaciji u Hotelu Bellevue s mnogo je strasti, znanja i osobnog iskustva boravka u najpoznatijim škotskim destilerijama predstavio sedam ekskluzivnih brendova whiskyja:Glenkinchie, Dalwhinnie, Cardhu, Cragganmore, Lagavulin, Oban i Talisker. Degustacija whiskyja bila je popraćena rafiniranim zalogajima sjedinjenih s okusima vrhunskih whiskyja. Za ponudu biranih cigara pobrinula se tvrtka Camelot.

Nekić je posebno istaknuo kako je Škotska „hladna zemlja toplih ljudi“, u kojoj se tradicija destilerija, zakonski regulirana prije dvjestotinjak godina, uspješno prenosi s jednog naraštaja na drugi. Tržišna konkurencija ne narušava odnose među proizvođačima whiskyja, ujedinjenih ponosom na tradiciju, čuvanjem i poštivanjem kodeksa proizvodnih tajni i etikom razmjene temeljnog proizvoda za blendiranje.

Možda bi naši proizvođači vina mogli ponešto naučiti od Škota, koji upravo na navedenim poslovnim premisama temelje svoju prestižnost u svijetu, zauzimajući među mnogim proizvođačima whiskyja vodeće mjesto.

Kad se govori o uspješnoj sezoni Grupe Jadranka, važno je istaknuti sustavno razvijanje i unapređenje eno i gastro ponude, temeljene na suradnji sa šezdesetak OPG-a s različitih hrvatskih područja okupljenih u klaster. Osim tradicionalne suradnje s lošinjskim i creskim OPG-ima, uspostavljen je i partnerski odnos s proizvođačima iz Slavonije, Baranje i Dalmacije i razvijen jedinstven sustav nabave namirnica s certifikatima, temeljen na njihovoj izvornosti i sezonskoj dostupnosti. Vrijednost otkupa takvih namirnica premašuje 3 milijuna kuna.

Ekskluzivna ponuda hotela i vila u sastavu Grupe Jadranka, uz redovite vinske i druge degustacije, bit će zaokružena novim investicijskim ciklusom, od kojih je najvažnije proširenje Zračne luke Mali Lošinj i izgradnja Eco Golf Resorta Matalda. Sve bi to trebalo pridonijeti produljenju turističke sezone i pozicioniranju otoka Lošinja među najvažnije turističke destinacije na Jadranu.